zondag 27 april 2014

Nadagen

De zondag is in duizend stukjes gescheurd.

En nu het weer opklaart zou ik naar de tuin kunnen moeten of een biertje drinken in het bluescafé. Of die tijd nog komt weet ik niet, maar vandaag zit het er niet in.
Sudderende nadagen. Omdat het de hele dag geregend heeft.
Plaatjes gedraaid, hele oude. Niet alleen heel oude maar ook in geen decennia lang beluisterde exemplaren. De grootste winst van de cd de dubbele speelduur. Vanaf de cd is Nederland al minder gaan bewegen. Sinds de cd is Nederland gaan vervetten. De afgang van het vinyl was de opgang van de sportschool.
Ik heb witlofsalade gemaakt. Ik heb dan eindelijk eens wat van Herman Brusselmans gelezen, zij het een klein boekske, een 'Literair Juweeltje', ik heb er een hele rij van, kocht ze toen ik in Utrecht werkte - voor een euro bij de Bruna op het station. Maar wel in één ruk uit.
Je leert er wel woorden bij.
Dactylo, cadetten, Chouffe.

Ik maak soep en het is alweer bijna tijd voor Eva.
(Jinek)


En later heb ik twee kroketten gehaald.
De krokettenbakker(snackbarkeeper?) zei dat ze niks verdiend hebben aan het feest voor de deur op het plein gisteren.
Allemaal kinderen. Zonder geld. Wat een pech.

En het schoonvegen was nóg niet klaar, nadat ze vanmorgen om 7 uur daar al mee begonnen waren.

(en dit laatste schrijf ik niet om vijf voor vijf, maar om bijna half tien, het is al donker).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten