dinsdag 8 november 2011

Duim links !

"Sorry en bedankt". Dat klinkt als "foutje, bedank" met gedachten aan Rijk de Gooijer. Volgend keer zeg ik geen sorry meer hoor, het is tenslotte mijn werk om kranten te bezorgen en daarbij fouten te maken. En hij moet ze nu eenmaal nabezorgen. -------- Het is natuurlijk het mooiste als het precies klopt, je hebt de wijk gelopen en je hebt één krant over, die is voor jezelf. Maar je hoeft maar één keer een S in de brievenbus te gooien van een T-abonnee, en daar gaat je eigen exemplaar al. Dat is nu al twee dagen op rij aan het handje! Dat kwam vanmorgen zo. Bij een rijtje nummers bij een flatgebouw kijk ik eerst naar de T's. Dat zijn er maar een paar, dan heb ik die gehad. Daarna tel ik de S'en en werp die in. Kan niet missen. Maar ja, als je dan je duim rechts van het huisnummer op je looplijst houdt als aanwijzer, dan kan het gebeuren dat die lekkere duim het "TT" bedekt. En hop, daar zit een S in een T-bus. Het is maar dat ik het weet.
Dit is helemaal niks. Men dient de krant een duwtje te geven, plof te horen en de klep te sluiten.

3 opmerkingen:

  1. Vind ik ook! Zeker met dat koude weer, voorkomt het ook nog tocht.

    Vind het soms wel jammer dat ik mijn brievenbus niet kan horen hier, postbus zit helemaal voor in de flat... Hoor je dus ook de post niet vallen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat dat betreft woon je in een soort van flat weet je trouwens hoe ik de tijd hier kan instellen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dat heb ik intussen al gevonden hoor, knap he

    BeantwoordenVerwijderen