donderdag 29 september 2011

Busritje

Kasteel Staverden (foto internet)

Neus achterna. Wilde al vaak eens met de bus naar Harderwijk. Wat een prachtrit. Het was er natuurlijk de perfecte dag  voor. Hoogzomers in september. En hoor mijn moeder zeggen : 'op onze trouwdag in september was het ook prachtig weer'. De plaatsjes waar je allemaal langskomt:  Nunspeet, Elspeet, Vierhouten, Uddel, het Uddelermeer, Putten,  Ermelo, klanken uit een verre jeugd. Zelden meer aan gedacht en nooit meer geweest.
Behalve in Putten dan om stapvoets vanuit de Christiaan Geurtsweg in Apeldoorn mijn opoe te begraven in, wat zal het zijn, 1975?
(dat moet ik navragen)
En Staverden , daar zijn we in 2006 met de familie geweest, een zogenaamde familiedag.
Op landgoed Staverden was mijn opa boswachter. Mijn vader die ook boswachter was (oudste zoon) is daar geboren. Prachtige prachtige omgeving. De Veluwe is werkelijk wonderschoon. Mooier misschien nog wel dan vroeger.

1 opmerking:

  1. Mooi! Ik heb ook wel eens zin om gewoon een willekeurige streekbus in te stappen en te kijken waar je allemaal langskomt ;-)

    Inspirerend!

    BeantwoordenVerwijderen